HR CONGRESS PRAHA A OSTRAVA – 5 OTÁZEK PRO…
Máme velkou radost kolik inovací HR vám budeme moci představit.
Jedním z přednášejících na pražském kongresu je Pavel Šumpík, Business Development Manager společnosti Iresoft, která vytvořila systém Alveno.
Jaký je název vaší přednášky na podzimní konferenci?
Digitalizace HR: Jak získat vedení na svou stranu?
Proč zrovna toto téma a jaký bude přínos pro účastníky?
Na společných akcích často slyšíme od personalistů, že vnímají digitalizaci jako velkou příležitost, ale narážejí na překážky při prosazování sofistikovanějších systémů u vedení společnosti. Proto chceme účastníkům nabídnout osvědčené argumenty, které přesvědčí vedení o hodnotě docházkových a HR systému a ukážou, jak efektivně šetří čas a zvyšují produktivitu.
Co nejraději děláte v létě? Věnujete se v průběhu léta sebevzdělávání nebo spíš odpočinku?
V létě se snažím více odpočívat a nehnat se do velkých výzev a nových projektů. Myslím, že toto teplé roční období k tomu vybízí. Samozřejmě i přes léto spolupracujeme se Svazem personalistů, a rádi se za Alveno docházkový a HR systém zúčastňujeme HR breakfastů, které jsou vždy plné nových inspirací.
Jakou nejlepší kariérní radu jste dostal? Co byste poradil mladším kolegům?
Nevím, jestli to byla přímo kariérní rada, ale k čemu jsem časem dospěl by se dalo shrnout do definice: „Neodkládej své sny na později, čas nečeká na nikoho.“ Čas je neúprosný a s přibývajícími roky se mohou příležitosti zmenšovat. Pokud máte nějaký cíl nebo sen, pusťte se do něj co nejdříve, protože nikdy nevíte, co vám budoucnost přinese. Odkládání věcí na později často vede k tomu, že se k nim už nikdy nedostaneme.
Mladším kolegům bych poradil, aby se nebáli chyb. Chyby jsou nedílnou součástí učení a růstu. Není důležité, kolikrát selžete, ale jak se z těchto chyb poučíte a jak se z nich zotavíte. Důležité je také budovat si síť kontaktů a udržovat dobré vztahy s kolegy – nikdy nevíte, kdy budete potřebovat něčí pomoc nebo radu. A nakonec, buďte trpěliví. Úspěch nepřichází přes noc, ale s tvrdou prací a vytrvalostí se k němu postupně dostanete.
Na čem ve firmě aktuálně pracujete? Co chystáte nového?
V době konání konferencí (listopad) již budeme mít za sebou vydání několika významných novinek, na kterých jsme pracovali od začátku roku. Především se jedná o mobilní docházkovou aplikaci, kterou jsme vyvinuli přímo pro naše zákazníky, a která umožňuje ještě efektivnější využívání Alvena na mobilních zařízeních. Pro menší provozovny, které nechtějí investovat do sofistikovaných biometrických čteček, jsme navíc vytvořili aplikaci pro tablety, která slouží jako čtečka a lze ji nainstalovat na jakýkoliv tablet s operačním systémem Android. Tato čtečka komunikuje s naším softwarem stejně jako biometrické čtečky a pro identifikaci zaměstnanců využívá PIN kód, který se generuje přímo v systému. Velkou novinkou je také nový modul, který umožňuje plánovat a zapisovat čas na konkrétních zakázkách. Díky tomu se Alveno stává efektivním nástrojem pro řízení zakázek a poskytuje detailní přehled o výkonu zaměstnanců.