NOVINKY V SEKCI PRO BOZP
Dnes na téma: Revize bezpečnostních listů 2023! Shrnutí připravil vedoucí naší sekce Denny Šturm.
Bezpečnostní list musí poskytovat informace o nebezpečnosti a také o bezpečném skladování, manipulaci a likvidaci látky nebo směsi. Znalost těchto informací umožní uživatelům přijímat nezbytná opatření týkající se ochrany lidského zdraví a bezpečnosti na pracovišti a ochrany životního prostředí.
Požadavky na obsah a formát bezpečnostního listu jsou v současné době definovány nařízením (EU) 2020/878.
Nařízení, které vstoupilo v platnost dne 1. ledna 2021, nahrazuje nařízení (EU) č. 2015/830, které obsahovalo věcné a formální požadavky na bezpečnostní listy. Po 1. lednu 2023 musí být bezpečnostní list každého produktu dostupného na trhu v souladu s tímto nařízením, což znamená, že každý bezpečnostní list je třeba revidovat do 31. prosince 2022.
Další důležité požadavky:
1) Bezpečnostní list musí být poskytnut bezplatně, v papírové nebo elektronické podobě, nejpozději v době prvního dodání látky nebo směsi.
2) Bezpečnostní list musí být poskytován v úředním jazyce (úředních jazycích) členského státu (členských států), kde je látka nebo směs uvedena na trh, pokud dotyčný členský stát (členské státy) nestanoví jinak
3) Co se týká chemických látek, je na ně kladen vysoký důraz jak od hygieny práce, tak od OIP a také od kontrolorů na životní prostředí. Stále se zpřísňují požadavky na zacházení s CHL, tak na školení uživatelů. Doporučujeme provést oslovení dodavatelů a požádat je o letošní revizi bezpečnostního listu pro vámi používané látky a směsi.