NOVINKY V SEKCI PRO DIGITALIZACI
Vynaložili jste spoustu úsilí, energie a financí na získání nového zaměstnance, avšak nakonec to neskončilo podle plánů a zaměstnanec nenastoupil? Zamysleli jste se někdy, co mohlo být příčinou a jak těmto situacím předcházet? ptá se Honza Lipový, ze společnosti Scholasticus, partner naší sekce.
Nikoho asi nepřekvapí, že jasná a efektivní komunikace před nástupem nových zaměstnanců hraje klíčovou roli v procesu úspěšného pre-onboardingu (období mezi přijetím pracovní nabídky a skutečným nástupem do práce). To, jak komunikujete, může pozitivně ovlivnit první dojmy z pracovního místa i dlouhodobé angažovanosti zaměstnance ve firmě.
Důvody, proč se může stát, že zaměstnanec odmítl pracovní nabídku:
➡ Mohl cítit nejistotu ohledně firemní kultury a pracovních povinností.
➡ Nebyl dostatečně informován o pracovních podmínkách, a to mohlo vést k jeho nespokojenosti.
➡ Nejasnost ohledně procesu nástupu mohlo vést ke zmatení a zbytečnému stresu.
Doporučujeme tuto fázi rozhodně nepodceňovat, jelikož nastavením jasných procesů můžete rizika minimalizovat a zvýšit tak šance na úspěšný a trvalý pracovní vztah.
O tom, jak i v této oblasti může pomoct digitalizace, si budeme povídat na HR ON-LINE KÁVĚ s Honzou 13. března 2024 od 10:00 h. Přihlásit se můžete na www.svazpersonalistu.cz (členové zdarma).